Czym jest audyt SEO?

Strony internetowe Usługi

Audyt SEO Kraków - usługa na miarę waszych potrzeb.

Audyt – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to kontrola spółki, przedsiębiorstwa lub firmy pod kątem różnych czynników, np. organizacyjnych i finansowych, jak również analiza możliwości rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony www, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak meta opisy i tytuły, hierarchię nagłówków, kod strony, szybkość ładowania się witryny i wiele bardziej i mniej znaczących elementów. Poza samym wskazaniem błędów i nieprawidłowości, w szczegółowym audycie SEO muszą być zamieszczone również sugestie co do rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO analizuje stronę internetową pod względem zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, dostępności, jak również prawidłowości kodu. Dodatkowo sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, żeby wykazała ona wszystkie nieprawidłowości na stronie oraz – co najważniejsze – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Znaki, że warto zamówić audyt SEO

Online jest masa narzędzi i stron, za pomocą których natychmiast i za darmo wykonuje się audyt SEO witryny. Atuty tej opcji? Szybkość oraz cena. Minusy? Długo by wyliczać. Wersje testowe bądź też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już przyuważą pewne błędy na stronie, to zwykle nie wszystkie. Sporo pomyłek (między innymi w kodzie) zauważyć można tylko podczas analizy dokonanej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.

Na audyt SEO realizowany przez agencję oczekuje się zwykle od tygodnia do ok 30 dni. Czas na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego wykonania. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich newralgicznych błędów obecnych w witrynie. Jeśli strona była uruchomiona na gotowym szablonie lub na platformie typu Magento czy Shoper, to rzeczy do naprawienia może być sporo. Kiedy witryna powoli się ładuje i ma zasadniczo zerową widoczność na istotne dla klienta frazy, to też są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym pomysłem.

Jakie problemy odkrywa SEO audyt?

Dokładnie zrealizowany audyt SEO może odkryć wiele błędów strony, między innymi:

  • wolne ładowanie się strony w wersji na urządzenia mobilne i na komputer,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
  • powody niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • brak czy też źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • niska jakość zawartości strony,
  • jakość kodu witryny,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak czy też niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)

.

Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]