Usuwanie linków z Google – bat na ban

Strony internetowe Zagadnienia IT

Spostrzegłeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Żadne działania, mające na celu poprawę sytuacji, nie przynoszą spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten ułatwią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Kiedy należy usuwać linki z Google?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas szybkiego działania. W czasie trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.