Przedsiębiorstwa oraz właściciele stron internetowych, którzy pragną, żeby wyświetlać się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na przynajmniej trzy sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie starań samemu. Nie posiadając rozeznania w zakresie SEO i nie monitorując regularnie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać właściwie i – kluczowe – efektywnie. Druga droga to utworzenie etatu dla specjalisty od SEO, aczkolwiek nie każda firma się na to decyduje ze względu na koszty. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że obok fachowców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od copywritingu, grafiki, kampanii Google Ads czy kodowania służący merytoryczną pomocą w tych obszarach.
Agencja SEO – przejrzystość jej działań jest ważna
Polskich agencji SEO jest wiele. Co wziąć pod uwagę w toku doboru firmy, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Radzimy wybrać firmę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale także tych kreatywnych oraz marketingowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Współpracując z agencją, która istnieje od około dekady, można mieć pewność, że dysponuje ona sporym doświadczeniem i może bez trudu zaprezentować ciekawe portfolio swoich byłych prac. Na stronach agencji SEO nierzadko dodawany jest dział „Case study”. Przed sygnowaniem umowy warto przeanalizować opisy takich przypadków, aby wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i jakie kwestie udało jej się rozwiązać. Solidna agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: zawiadamia o planach prac na zbliżające się miesiące, ale również przekazuje raporty z przeprowadzonych działań i ich następstwa.
Inna zasadnicza kwestia to personalizacja oferty i dostrojenie zakresu działań do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w ciągu 30 minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, by poprosić o dokładniejsze dane o firmie, konieczne do przygotowania dla niej całościowej oferty. To dane, których nie można odnaleźć samodzielnie w internecie, jak np. informacja o prowadzonych dotychczas pracach SEO czy o ważnych dla klienta usługach bądź artykułach, które potrzebuje wypromować.
Opłata za usługi agencji SEO – na które oferty uważać
Z nieufnością należy potraktować agencje SEO, które sugerują współpracę z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim systemie zleceniodawca płaci agencji SEO dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe uzyskają wskazane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top3 czy też Top10). To w dalszym ciągu dość popularny model rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą wysokie niebezpieczeństwo – można wszak uzyskać szybki efekt za sprawą naruszania zasad ustalonych przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, dlatego rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych pozycji. Jeśli idzie o opłatę za usługi agencji SEO, to sporadycznie jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy konieczne są wyższe nakłady finansowe, żeby wykonać wnikliwy audyt SEO, a w następnej kolejności zrealizować wszystkie wynikłe z niego prace. W późniejszym okresie współpracy, gdy witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są znacznie niższe.
Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]