PBN - tutaj dowiesz się więcej o pełnej ofercie.
Żeby odbiorca wyszukał twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i przydatne dla potencjalnego klienta treści. Jednak nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
PBN – przydatne jako część złożonej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (najczęściej przez firmę SEO bądź większą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są zwykle stosowane jako część złożonej strategii marketingowej, co warto silnie podkreślić, ponieważ najlepsze efekty ich użycia zauważa się w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich urozmaicenie, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest tylko to, że ich wykonanie nie jest tanie, a później trzeba poświęcać wiele godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.
Jak korzystać z PBN? Rekomendujemy publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP
PBNy idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie dodane są najistotniejsze dane kontaktowe firmy – jej nazwa, adres stacjonarny i e-mail bądź telefon. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także strona na portalu społecznościowym, wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym czy artykuł, pod którym dodano firmowe informacje kontaktowe.
Drugi skuteczny sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja wartościowych artykułów z podaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej jakość oryginalnego artykułu, gdyż natrafianie na odnośniki do niego na różnych blogach zewnętrznych postrzegają jako znak, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, rzetelne informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL, w których liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych przede wszystkim ze zdrowiem, doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami i finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO