Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

Promocja i reklama Zagadnienia IT

Parę słów o filtrach Google?

Filtry i bany Google to kary nakładane na twórców stron, którzy łamią wytyczne opracowane przez Google. Najprostszy podział filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli w czasie pozycjonowania swojej strony nie stosujesz nieuczciwych metod, nie powinieneś martwić się o filtry Google.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Zazwyczaj odnotowują spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Zdarza się, że strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień całkowicie są usuwane z ich wyników. Za drobne przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niedopuszczeniem do osiągnięcia najlepszych wyników. Czasami zdarza się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie będzie indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za powtarzanie treści. Bardzo ścigany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innej strony dla użytkowników i innej dla robotów sieciowych.
Najskuteczniejszym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest postępowanie zgodnie z standardami wyznaczonymi przez Google